Jak postąpić, jeśli wystawiono duplikat faktury na niewłaściwego odbiorcę, a ten uregulował wynikającą z niego należność?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2013 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 2 stycznia 2014 r.

PYTANIE

Spółka współpracuje z dwoma podmiotami - A i B, o zbliżonej nazwie, które są ze sobą powiązane. W związku z wykonanymi na rzecz podmiotu A usługami wystawiono fakturę VAT, którą kontrahent opłacił. Po dwóch miesiącach na prośbę kontrahenta wystawiono duplikat ww. faktury. W wyniku pomyłki duplikat został wystawiony na podmiot B, zamiast na podmiot A. Podmiot B zaksięgował otrzymany duplikat i za niego zapłacił. Po wykryciu pomyłki w wystawieniu duplikatu faktury Spółka wystawiła fakturę korygującą do duplikatu, w której skorygowała nabywcę. Fakturę korygującą wraz z pismem przewodnim opisującym zaistniałą sytuację wysłano do obu podmiotów.

Czy w opisanej sytuacji Spółka postąpiła prawidłowo?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX