Jak postąpić, jeśli wystawiono duplikat faktury na niewłaściwego odbiorcę, a ten uregulował wynikającą z niego należność?
PYTANIE
Spółka współpracuje z dwoma podmiotami - A i B, o zbliżonej nazwie, które są ze sobą powiązane. W związku z wykonanymi na rzecz podmiotu A usługami wystawiono fakturę VAT, którą kontrahent opłacił. Po dwóch miesiącach na prośbę kontrahenta wystawiono duplikat ww. faktury. W wyniku pomyłki duplikat został wystawiony na podmiot B, zamiast na podmiot A. Podmiot B zaksięgował otrzymany duplikat i za niego zapłacił. Po wykryciu pomyłki w wystawieniu duplikatu faktury Spółka wystawiła fakturę korygującą do duplikatu, w której skorygowała nabywcę. Fakturę korygującą wraz z pismem przewodnim opisującym zaistniałą sytuację wysłano do obu podmiotów.
Czy w opisanej sytuacji Spółka postąpiła prawidłowo?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX