Jak postąpić, jeśli w trakcie transportu towaru sprzedawanego w ramach WDT doszło do kradzieży towaru na terenie Polski, w wyniku czego nie przekroczył on granicy i nie dotarł do kontrahenta?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 marca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Polska firma wystawiła fakturę sprzedaży dla kontrahenta z Hiszpanii na towar zakupiony w Polsce z zamiarem rozpoznania WDT po otrzymaniu CMR. Załadowany na samochód towar wraz z dokumentami sprzedaży został wysłany do kontrahenta i wysłany na zasadach Incoterms - CIP. W trakcie transportu doszło do kradzieży towaru na terenie Polski, towar nie przekroczył granicy Polski i nie dotarł do kontrahenta.
W jaki sposób firma polska ma rozpoznać ww. sprzedaż w rejestrze VAT?
Czy w takim przypadku firma w rejestrze sprzedaży musi rozpoznać te sprzedaż jako krajową, czyli od brutto odjąć podatek należny?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX