Jak posiadacz ma spełnić obowiązek złożenia wniosku aktualizacyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zmiany w zakresie prowadzonej działalności w gospodarowaniu odpadami zobowiązują do złożenia wniosku aktualizacyjnego o zmianę wpisu w BDO w określonym ustawą z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797) – dalej u.o. terminie. Brak złożenia wniosku aktualizacyjnego w terminie rodzi konsekwencje karne. Jednak z uwagi na rozpatrywanie przez zarządzającego BDO wniosków w dużo dłuższym terminie niż wskazują na to przepisy, posiadacze odpadów mają zablokowaną możliwość składania kolejnych wniosków o zmiany w rejestrze, jeśli poprzednie "wiszą" nadal. Złożone wnioski wiszą niezałatwione miesiącami.

Jak posiadacz ma spełnić obowiązek złożenia wniosku aktualizacyjnego (innego)?

Jakie są konsekwencje z powodu niezłożenia wniosku (system odrzuca kolejny wniosek)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX