Jak poprawnie należy ustalić stan zapasów części montowanych w sprzedawanych urządzeniach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gos Waldemar
Odpowiedzi udzielono: 22 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zajmuje się sprzedażą automatyki m.in. do budynków usługowych czy mieszkalnych. Odbiorcami są wyłącznie firmy. Usługa polega na zakupie części aby następnie na ich podstawie złożyć całość urządzenia, które jest montowane u klienta. Obecnie spółka wystawiła fakturę zaliczkową na montaż urządzeń na rzecz jednej z firm, dla których świadczy usługę sprzedaży urządzenia, które jest obecnie na etapie składania w jedną całość.

Czy w remanencie na koniec 2017 r. należy wykazać zakupione części/towary, które są już zamontowane w urządzeniu, ale które nie zostało jeszcze zamontowane u klienta, a na razie jest składane w warsztacie spółki i zostanie zamontowane w 2018 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX