Jak poinformować pracowników zwalnianych o okresie przechowywania i możliwości odbioru akt osobowych po upływie 10 lat, gdy w momencie zwolnienia pracodawca nie ma wiedzy, gdzie będzie przechowywana w przyszłości dokumentacja?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 8 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przyjętą praktyką w spółce było wysyłanie wraz ze świadectwem pracy informacji o okresie przechowywania akt osobowych pracowników (10 lat) wraz ze wskazaniem, że dokumenty po upływie tego okresu będzie można odebrać w siedzibie spółki. Spółka podjęła decyzję o zamknięciu działalności i likwidacji firmy. Spółka nie jest jeszcze w oficjalnym procesie likwidacji, ale zwalniać będzie grupowo pracowników - wiadomo już z wstępnych ustaleń, że dojdzie do likwidacji spółki.

Jak w takim wypadku poinformować pracowników zwalnianych o okresie przechowywania i możliwości odbioru akt osobowych po upływie 10 lat?

Co w przypadku, gdy w momencie zwolnienia pracodawca nie ma wiedzy, gdzie będzie przechowywana w przyszłości dokumentacja, jak postąpić, aby zrealizować obowiązek, o którym mowa w § 15 Rozporządzenia MRPIPS w sprawie dokumentacji pracowniczej?

Czy obowiązkiem jest wskazanie miejsca przechowywania dokumentacji?

Jakie są terminy na dopełnienie obowiązku, o którym mowa w ww. przepisie, jeśli pracownik zwalniany jest 31.03.2024 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX