Jak poinformować pracowników zwalnianych o okresie przechowywania i możliwości odbioru akt osobowych po upływie 10 lat, gdy w momencie zwolnienia pracodawca nie ma wiedzy, gdzie będzie przechowywana w przyszłości dokumentacja?
PYTANIE
Przyjętą praktyką w spółce było wysyłanie wraz ze świadectwem pracy informacji o okresie przechowywania akt osobowych pracowników (10 lat) wraz ze wskazaniem, że dokumenty po upływie tego okresu będzie można odebrać w siedzibie spółki. Spółka podjęła decyzję o zamknięciu działalności i likwidacji firmy. Spółka nie jest jeszcze w oficjalnym procesie likwidacji, ale zwalniać będzie grupowo pracowników - wiadomo już z wstępnych ustaleń, że dojdzie do likwidacji spółki.
Jak w takim wypadku poinformować pracowników zwalnianych o okresie przechowywania i możliwości odbioru akt osobowych po upływie 10 lat?
Co w przypadku, gdy w momencie zwolnienia pracodawca nie ma wiedzy, gdzie będzie przechowywana w przyszłości dokumentacja, jak postąpić, aby zrealizować obowiązek, o którym mowa w § 15 Rozporządzenia MRPIPS w sprawie dokumentacji pracowniczej?
Czy obowiązkiem jest wskazanie miejsca przechowywania dokumentacji?
Jakie są terminy na dopełnienie obowiązku, o którym mowa w ww. przepisie, jeśli pracownik zwalniany jest 31.03.2024 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX