Jak podatnik powinien zaksięgować w PKPiR raty leasingowe opłacane w czasie zawieszenia działalności oraz sprzedaż samochodu - środka trwałego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 3 października 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadził jednoosobową działalność gospodarczą oraz był czynnym podatnikiem VAT. W listopadzie 2019 r. zawiesił działalność gospodarczą. Jednakże na stanie pozostały dwa samochody osobowe, które były w leasingu operacyjnym. samochód nr 1 od 2014 r. natomiast samochód nr 2 od 2017 roku. Samochód nr 1 podatnik wykupił po zakończeniu leasingu i wprowadził na stan środków trwałych jeszcze przed zawieszeniem działalności gospodarczej. Natomiast samochód nr 2 podatnik dalej płacił raty leasingowe, jednakże od momentu zawieszeniu działalności nie księgował ich w koszty. Po roku od zawieszenia podatnik sprzedał samochód nr 1 (jako osoba prywatna) i zapomniał ująć w przychodach firmy pomimo zawieszenia. W chwili obecnej, podatnik się zorientował co do błędu i chce odwiesić działalność i ująć w przychodach sprzedaż samochodu (środka trwałego).

Czy tak może zrobić, czy należy to zrobić inaczej? Czy jak odwiesi działalność, to może zaksięgować w koszty raty leasingowe samochodu nr 2, które płacił ale po zawieszeniu nie księgował ich?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX