Jak podatnik powinien zaewidencjonować wydane gratisy?
PYTANIE
Zamierzamy wprowadzić system sprzedaży produktów - suplementów diety, polegający na zakupie tzw. pakietów startowych. Klient po zakupie takiego pakietu otrzymuje możliwość uczestniczenia w programie poleceń. Będzie to polegało na możliwości uzyskania darmowych produktów za polecenia. Przykładowo, jeżeli poleci nasz produkt swoim znajomym i oni zakupią określoną w programie ilość tego produktu, to otrzyma wtedy np. 20 sztuk. gratisowych.
Jak powinniśmy zaewidencjonować wydane mu gratisy?
Czy powinniśmy je np. wydać mu za przysłowiowy jeden grosz, czy może mamy możliwość wydać je za darmo?
Co w tym momencie z obowiązkiem ewidencji w kasie rejestrującej, jeżeli wydajemy mu produkt za darmo?
Nadmienię tutaj, że wprowadzony system sprzedaży przewiduje na tyle wysoką marżę handlową, aby mogła ona pokryć koszt wydanych gratisów.
Czy taka forma sprzedaży jest zgodna z przepisami podatkowymi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX