Jak podatnik powinien rozliczyć fakturę, jeśli płaci za towar bez kosztów przesyłki, a sprzedawca otrzymuje wpłatę łącznie z kosztami przesyłki i na tę kwotę wystawia fakturę (koszt przesyłki pokrywa handlowa platforma internetowa)?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 3 grudnia 2018 r.

PYTANIE

Internetowa platforma handlowa uruchomiło usługę, która polega ona na tym, że kupujący wpłaca sprzedawcy tylko za towar bez kosztów przesyłki, a sprzedawca otrzymuje wpłatę łącznie z kosztami przesyłki i na taką kwotę wystawia fakturę. Patrząc od strony sprzedawcy - wystawia on fakturę na określoną kwotę i taką otrzymuje, natomiast patrząc od strony kupującego - faktura jest na towar z wysyłką, a zapłacą za sam towar, powstaje różnicę na wysyłce. Spółka ostatnio zakupiła parę rzeczy w ten sposób (zakup towaru za 1000,00 zł + 200 zł wysyłka).

Zapłaciliśmy tylko 1000,00 zł, 200 zł natomiast zostało zapłacone przez platformę internetową.

Co z różnicą w koszcie wysyłki?

Moim zdaniem powinienem ją zaksięgować w pozostałe przychody operacyjne podatkowe, co z podatkiem VAT od przesyłki?

Czy mogę go odliczyć?

Czy mimo prawa do odliczenia w dniu otrzymania faktury ma obowiązek skorygowania odliczonego podatku od usługi transportowej po upływie 150 dni od terminu zapłaty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX