Jak podatnik powinien rozliczyć fakturę, jeśli płaci za towar bez kosztów przesyłki, a sprzedawca otrzymuje wpłatę łącznie z kosztami przesyłki i na tę kwotę wystawia fakturę (koszt przesyłki pokrywa handlowa platforma internetowa)?
PYTANIE
Internetowa platforma handlowa uruchomiło usługę, która polega ona na tym, że kupujący wpłaca sprzedawcy tylko za towar bez kosztów przesyłki, a sprzedawca otrzymuje wpłatę łącznie z kosztami przesyłki i na taką kwotę wystawia fakturę. Patrząc od strony sprzedawcy - wystawia on fakturę na określoną kwotę i taką otrzymuje, natomiast patrząc od strony kupującego - faktura jest na towar z wysyłką, a zapłacą za sam towar, powstaje różnicę na wysyłce. Spółka ostatnio zakupiła parę rzeczy w ten sposób (zakup towaru za 1000,00 zł + 200 zł wysyłka).
Zapłaciliśmy tylko 1000,00 zł, 200 zł natomiast zostało zapłacone przez platformę internetową.
Co z różnicą w koszcie wysyłki?
Moim zdaniem powinienem ją zaksięgować w pozostałe przychody operacyjne podatkowe, co z podatkiem VAT od przesyłki?
Czy mogę go odliczyć?
Czy mimo prawa do odliczenia w dniu otrzymania faktury ma obowiązek skorygowania odliczonego podatku od usługi transportowej po upływie 150 dni od terminu zapłaty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX