Jak podatniczka może naprawić błąd polegający na nieumyślnym niewydawaniu paragonów przez trzy miesiące?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 marca 2023 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 28 grudnia 2020 r.

PYTANIE

Czy poprawne będzie nabicie na kasę tych paragonów teraz w grudniu oraz sporządzenie ewidencji pomyłek - wpięcie do dokumentów plus czynny żal do Urzędu Skarbowego?

Znajoma otworzyła działalność jednoosobową 3 miesiące temu zamontowała kasę on-line. Przy płatnościach gotówkowych był prawidłowo wystawiany paragon. Natomiast przy płatnościach kartą płatniczą coś źle wprowadzała, że nie generował się paragon, tylko jakieś potwierdzenie. Wpłata z terminala trafiała na jej konto. Przez te 3 m-ce tak było. Drukowała raporty dzienne natomiast nie sprawdzała, czy wszystkie kwoty się zgadzają, dopiero w momencie jak w jednym dniu nie miała żadnej transakcji płatnej gotówka i raport wyszedł zerowy zorientowała się, że nie był wystawiany paragon. Rozlicza się przez księgę podatkową. Od tego czasu już wszystko działa poprawnie i paragony są generowane zarówno przy płatności kartą jak i gotówką.

Czy w tej sytuacji należy się zgłosić do urzędu skarbowego z czynnym żalem? Czy w jakiś inny sposób można naprawić tę sytuację? Nie jest ona VAT-owcem.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX