Jak po centralizacji VAT powinno prawidłowo wyglądać rozliczenie między jednostkami w gminie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 12 kwietnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Szkoła podstawowa zajmuje jeden budynek z przedszkolem i biblioteką prowadzoną przez instytucję kultury. Przed centralizacją VAT szkoła żądała (na podstawie porozumienia pomiędzy jednostkami) częściowego zwrotu kosztów ogrzewania (zakupionego opału, wynagrodzenia palacza), opłaty za wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza (będącej poza VAT), energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków. Obciążała notą księgową przedszkole i instytucję kultury, nie wykazując VAT.

Jak po centralizacji VAT powinno prawidłowo wyglądać rozliczenie między wskazanymi jednostkami (szkoła, przedszkole - jednostki gminy, instytucja kultury – odrębna osoba prawna)?

Budynek ten jest własnością Gminy. Został oddany na podstawie umowy użyczenia wymienionym jednostkom w bezpłatne użyczenie.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX