Jak organ powinien postąpić w sytuacji, gdy po wysłaniu zawiadomienia o wszczęciu postępowania do urzędu wróciła koperta z informacją, że adresat nie żyje?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Słomka Kinga
Odpowiedzi udzielono: 1 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak organ administracji architektoniczno-budowlanej powinien postąpić w sytuacji, gdy po wysłaniu zawiadomienia o wszczęciu postępowania do urzędu wróciła koperta z informacją, że adresat nie żyje?

Do tej pory, w przypadku stwierdzenia, że strona postępowania (nie inwestor) zmarła przed jego wszczęciem, zawieszaliśmy postępowanie na podstawie art. 97 § 1 pkt 4 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej k.p.a. i nakładaliśmy na inwestora obowiązek wystąpienia do właściwego sądu z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania spadkowego po zmarłym. Jest to procedura długotrwała i mocno obciążająca inwestora.

Może jednak rozwiązaniem byłoby takie postępowanie prowadzić, ze wskazaniem, że ewentualni następcy prawni zmarłego mają prawo wznowić postępowanie?

Jaka procedować w takiej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX