Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 marca 2013 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 11 sierpnia 2009 r.

PYTANIE

W ubiegłym roku dokonaliśmy na rzecz firmy holenderskiej 50% przedpłaty w euro, którą udokumentowaliśmy fakturą VAT. Nie wprowadziliśmy do ewidencji faktury, gdyż nie otrzymaliśmy towaru - na koniec roku zostało saldo na rozrachunkach. W maju bieżącego roku otrzymaliśmy towar z USA z fakturą w USD, który został odprawiony przez urząd celny - sporządzony SAD, oclony i naliczony VAT. Zobowiązania celno-podatkowe zostały uregulowane. Towar na magazyn został wprowadzony na podstawie dokumentu SAD. Kontrahent holenderski upomina się o zapłatę pozostałej części faktury za towar, która w naszej ewidencji nie występuje.

Czy transakcja zakupu towaru stanowi import, czy wewnątrzwspólnotowe nabycie?

Jak powinniśmy postąpić w momencie dostawy towaru?

Czy powinniśmy zgłosić w urzędzie celnym, że towar sprzedaje kontrahent holenderski i jest to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację