Jak określić podstawę prawną przy pobieraniu danych z ewidencji gruntów i budynków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sługocka Martyna
Odpowiedzi udzielono: 16 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina posiada podgląd do ewidencji gruntów i budynków prowadzoną przez starostwo powiatowe, od kilku miesięcy przy pobieraniu danych podmiotowych starostwo wymaga wskazywania podstawy prawnej przy pobieraniu danych podmiotowych. Do tej pory wpisywaliśmy tylko do czego potrzebne, np. ustalenie właścicieli działek sąsiednich przy postępowaniu administracyjnym w sprawie X. Starostwo wskazuje, że powinna być podstawa prawna wg § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z 27.09.2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym - dalej r.u.d.r.p., gdzie "wskazanie zadania publicznego i podstawy prawnej jego realizacji przez podmiot ubiegający się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze, którego wykonanie wymaga udostępnienia tych danych"

1. Wobec powyższego czy przy pobieraniu danych podmiotowych wystarczy tylko wskazać: zadanie publiczne - art. 7 ustawy z 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym – dalej u.s.g.?

2. Czy należy bardziej szczegółowo określać cel? Jeśli tak, to w jakim zakresie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX