Jak określić miejsce pracy pracownika na stanowisku urzędniczym w urzędzie gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Culepa Michał
Odpowiedzi udzielono: 15 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Urząd gminy jako organ wykonawczy prowadzi działalność na terenie gminy. Większość pracowników pracuje w budynkach będących siedzibą pracodawcy, ale okazjonalnie opuszczają siedzibę w celach służbowych np. do innych urzędów, na kontrole itp. W tej chwili praktycznie na każdym stanowisku zdarza się, że pracownik kilka razy w roku opuszcza swoje stałe miejsce pracy i załatwia sprawy służbowe na terenie miasta i gminy, mam problem z właściwym opisaniem tego miejsca i dlatego poniższe pytania:

1. Czy zapis "siedziba urzędu" jest prawidłowy jeśli pracownik jednak opuszcza siedzibę i idzie służbowo np. do innego urzędu, kilkaset metrów dalej? Część pracowników ma tak wpisane ale zmiany w prawie spowodowały, że mimo że zakres czynności im się nie zmienił to teraz muszą wychodzić poza siedzibę np. udzielanie ślubów (teraz i poza USC) albo ma chwilowe dodatkowe obowiązki takie jak kontrola pieców itp.

2. Pracownik ma jako miejsce wykonywania pracy wpisane "siedziba urzędu" i na polecenie przełożonego w celu realizacji zadań poza siedzibą udaje się np. do wsi na terenie gminy. Czy wówczas wystarczy tylko wpisanie się w książkę wyjść, czy też jakieś inne dokumenty?

3. Część pracowników biurowych, którzy byli przyjmowani na stanowiska związane np. z realizacją inwestycji, ochroną środowiska itp., gdzie od razu było wiadomo, że służbowo będą wychodzić poza siedzibę urzędu ma wpisane jako miejsce pracy "siedziba urzędu i teren gminy P..e", oczywiście wychodząc robią to za zgodą/na ustne polecenie bezpośredniego przełożonego i wpisują się w książkę wyjść. Czy tak jest prawidłowo?

4. Bardzo często zdarza się, że pracownik zmienia stanowisko i na nowym stanowisku musi służbowo wychodzić. Czy można mu wskazać miejsce pracy w piśmie opisującym jego nowe obowiązki "zakresie czynności", czy wszystkim pracownikom wpisywać jako miejsce pracy "siedziba urzędu i teren gminy"?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX