Jak obciążyć najemców opłatami za koszty korespondencji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 5 kwietnia 2019 r.

PYTANIE

Jako firma wynajmująca lokale gminne, wynajmujemy lokale mieszkalne i użytkowe. Obecnie mamy obciążać najemców lokali użytkowych opłatami za koszty korespondencji w przypadku wysyłki na inny adres niż wynikający z umowy najmu. Padła propozycja doliczenia kosztu do czynszu jako opłata dodatkowa związana z najmem lub w formie ryczałtu raz na rok. Dokumenty, tj. przede wszystkim faktury dostarczane są bezpośrednio przez pracowników lub przez Pocztę Polską. Nie posiadamy żadnych pisemnych uregulowań dotyczących sposobu dostarczania korespondencji. W umowie najmu również nie ma informacji o obciążaniu dodatkowymi kosztami z ww. tytułu.

Czy w takim wypadku możemy obciążać najemców lokali użytkowych dodatkowymi kosztami i na jakiej podstawie?

Jaki dokument powinniśmy wystawić, gdyby miało dojść do tego rodzaju obciążenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX