Jak należy zaksięgować zakup środka trwałego, otrzymane dofinansowanie, amortyzację oraz rozliczenie dofinansowania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 25 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorstwo otrzymało z PZU z funduszu prewencyjnego w grudniu 2022 r. środki pieniężne na dofinansowanie środka trwałego (aparatury medycznej) w wysokości 5000 zł. Spółka w grudniu 2022 r. kupiła aparat (netto 4800 zł, VAT 384 zł, brutto 5184 zł). Spółka odliczyła VAT i wystawiła OT na wartość 4800 zł (amortyzacja jednorazowa od miesiąca następnego czyli styczeń 2023 r.).

Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa powyższej operacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX