Jak należy zaksięgować zakup programu księgowego do celów prowadzenia pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej?
PYTANIE
W spółce z o.o. utworzona jest Pracownicza Kasa Zapomogowo - Pożyczkowa. Członkami kasy są pracownicy oraz emeryci spółki. Spółka zgodnie z przepisami ma obowiązek zapewnienia pomieszczeń biurowych i odpowiednio zabezpieczonego miejsca na przechowywanie pieniędzy, transportu pieniędzy z banku, prowadzenia księgowości, obsługi kasowej i prawnej, dostarczania druków i formularzy, dokonania na rzecz PKZP potrąceń w listach płac, listach wypłat zasiłków chorobowych i zasiłków wychowawczych, wpisowego, wkładów miesięcznych i rat pożyczek, przyjmowania wpłat wnoszonych przez emerytów i rencistów oraz osoby przebywające na urlopach wychowawczych, odprowadzania wpłat na rachunek bankowy PKZP. W listopadzie spółka zakupiła program księgowy dla celów prowadzenia pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej. Wartość programu 1.999,00 zł netto.
Jak powinno wyglądać księgowanie powyższego zakupu?
Czy spółka powinna zaewidencjonować zakup na konto "wartości niematerialne i prawne"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX