Jak należy zaksięgować zakup materiałów i towarów do dalszej odsprzedaży?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 27 lutego 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma komputerowa sporadycznie kupuje materiały i towary do dalszej odsprzedaży. Nie prowadzi magazynu.
Jak powinno prawidłowo wyglądać księgowanie takich zakupów?
Firma prowadzi ewidencję księgową na kontach zespołu 4. Do chwili obecnej zakupy były księgowane na koncie 411 Zakup towarów i materiałów. Nie były robione korekty miesięczne podatku z uwagi na stan niesprzedanych towarów, ponieważ taka sytuacja zdarzała się niezmiernie rzadko. Towar kupuje się na zamówienie klienta i od razu po zakupie sprzedaje. Stanowi to ok. 10% wartości sprzedaży.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX