Jak należy zaksięgować wykup środka trwałego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W 2015 r. wzięliśmy w leasing samochód osobowy. Dla celów podatkowych był to leasing podatkowy, a dla celów bilansowych finansowy. Wartość początkowa środka trwałego była ustalona jako opłata wstępna, część kapitałowa rat leasingowych, 50% VAT od części kapitałowej, 50% VAT od opłaty wstępnej, część kapitałowa kwoty wykupu i 50% VAT od części kapitałowej wykupu.
Jak powinno wyglądać księgowanie wykupu tego auta?
Bilansowo nadal amortyzuję środek trwały, aż do ekonomicznej jego używalności (okres 5 lat - leasing trwał 3 lata).
Jak należy księgować wykup środka trwałego, czy na konto rozrachunki z tytułu leasingu finansowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX