Jak należy zaksięgować wybudowany budynek mieszkalny, wykonanie zielenie oraz wybudowanie ogrodzenia wokół budynku?
PYTANIE
Spółka deweloperska wybudowała budynek mieszkalny i uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Inwestycja została przyjęta na produkty gotowe konto zespół 60. W tym samym miesiącu spółka rozpoczęła przenoszenie własności lokali – podpisywanie aktów przenoszących własność na klientów. Po dwóch miesiącach otrzymała fakturę za wykonanie zieleni oraz za wybudowanie ogrodzenia. Faktury te zostały zaksięgowane na rozliczenia międzyokresowe kosztów zespół 64. W miesiącu otrzymania dodatkowych faktur w spółce została zaksięgowana w koszty sprzedaży zespół 52 wartość, która odpowiadała wartości przypadającej na lokale mieszkalne już sprzedane.
Czy księgowanie jest prawidłowe, czy nie powinien koszt ten być ewidencjonowany na koncie zespołu 7 koszt wytworzenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX