Jak należy zaksięgować w samorządowej jednostce budżetowej po centralizacji rozliczeń VAT faktury za wydatki bieżące?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jak należy zaksięgować (jakie paragrafy i konta) w samorządowej jednostce budżetowej scentralizowanej w rozliczeniu VAT, posiadającej odrębne rachunki bankowe dla dochodów i wydatków, prowadzącej działalność niepodlegającą ustawie o VAT i opodatkowaną:
1)
fakturę za najem pomieszczeń: netto 1000 zł, podatek należny 230 zł brutto czyli 1230 zł,
2)
wpływ zapłaty za najem: netto 1000 zł podatek należny, 230 zł brutto czyli 1230 zł,
3)
faktura zakupu gazu, zakup dotyczy działalności opodatkowanej i poza ustawą o VAT, prewspółczynnik do odliczenia wynosi 4%: netto 1505 zł, podatek VAT 346,15 zł brutto czyli 1851,15 zł,
4)
rozliczenie podatku do zapłaty do urzędu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX