Jak należy zaksięgować utworzone rezerwy na koszty i straty związane z likwidacją oraz powstałe koszty w czasie likwidacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 29 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. będzie likwidowana.

Jak należy zaksięgować utworzone rezerwy na koszty i straty związane z likwidacją oraz powstałe koszty w czasie likwidacji?

Czy wycena nieruchomości i gruntów przez rzeczoznawcę może wchodzić do rezerwy?

Jak zaksięgować zaktualizowaną wycenę nieruchomości i gruntów przed dniem otwarcia likwidacji i czy te zmiany wykazuje się w bilansie otwarcia likwidacji?

Czy sprawozdanie finansowe sporządzane w przeddzień postawienia spółki w stan likwidacji musi mieć formę XML i zostać podpisane elektronicznie?

Czy bilans otwarcia likwidacji ma być podpisany elektronicznie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX