Jak należy zaksięgować umowę leasingu operacyjnego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 27 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. zawarła umowę leasingu operacyjnego (5 lat) - zakupiła sprzęt informatyczny m.in. serwery - umowa ta trwa i skończy się w 2019 r. Spółka otrzymuje faktury za leasing sprzętu i księguje je w usługi obce (koszty leasingu). W 2018 r. w związku z problemami informatycznymi brakiem miejsca, wolną pracą spółka zakupiła dodatkowe dyski do posiadanego sprzętu (serwery) o wartości powyżej 3500 zł (polityka rachunkowości określa obowiązek objęcia ewidencją i amortyzacją).
Jak należy ująć ten wydatek w księgach?
Na jakich kontach pokazać?
Umowa leasingowa zawarta została przez poprzedni zarząd i brak jest dokładnego wykazu. Proszę o stosowne księgowania.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX