Jak należy zaksięgować sprzedaż opakowań w związku z likwidacją sklepu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 19 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy jednostką handlową. W związku z likwidacją jednego ze sklepów odsprzedajemy skrzynki. W momencie zakupu wystąpiło następujące księgowanie:

1) Wn Opakowania (konto 3…), Ma Rozliczenie zakupu towarów (konto 3…),

2) Wn Rozliczenie zakupu towarów (konto 3…), Ma Rozrachunki - zapłata,

1) Ma Środki pieniężne w Banku,

2) Wn Rozrachunki.

Obecnie dostałam zaksięgowaną sprzedaż:

1) Wn Rozrachunki,

2) Ma konto 701 Sprzedaż,

3) Ma 222 Podatek VAT.

Jakiego powinnam dokonać księgowania po stronie Wn, aby zeszło z konta Ma Opakowania, przy założeniu że zapłata będzie następująca: Wn Środki pieniężne w Banku, Ma Rozrachunki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX