Jak należy zaksięgować sprzedaż opakowań w związku z likwidacją sklepu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy jednostką handlową. W związku z likwidacją jednego ze sklepów odsprzedajemy skrzynki. W momencie zakupu wystąpiło następujące księgowanie:
1) Wn Opakowania (konto 3…), Ma Rozliczenie zakupu towarów (konto 3…),
2) Wn Rozliczenie zakupu towarów (konto 3…), Ma Rozrachunki - zapłata,
1) Ma Środki pieniężne w Banku,
2) Wn Rozrachunki.
Obecnie dostałam zaksięgowaną sprzedaż:
1) Wn Rozrachunki,
2) Ma konto 701 Sprzedaż,
3) Ma 222 Podatek VAT.
Jakiego powinnam dokonać księgowania po stronie Wn, aby zeszło z konta Ma Opakowania, przy założeniu że zapłata będzie następująca: Wn Środki pieniężne w Banku, Ma Rozrachunki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX