Jak należy zaksięgować sprzedaż części środka trwałego?
PYTANIE
Jednostka wynajmuje powierzchnię biurową. Prace adaptacyjne powierzchni biurowej, które zostały wykonane na koszt jednostki na początku rozpoczęcia najmu zostały przez jednostkę zakwalifikowane jako inwestycja w obcy środek trwały. Z biegiem czasu jednostka dokonała w lokalu rozbudowy systemu klimatyzacji ponosząc koszty sprzętu, montażu, uruchomienia oraz integracji z systemem sterowania. Jednostka zakwalifikowała poniesione koszty jako zwiększenie istniejącej już inwestycji w obcy środek trwały. W późniejszym czasie w toku uzgodnień biznesowych między Wynajmującym a Jednostką została podjęta decyzja o odsprzedaży systemu klimatyzacji dla Wynajmującego w wysokości pierwotnie poniesionych kosztów przez Jednostkę. Środek trwały po odłączeniu tej części nadal będzie użytkowany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Jak należy ująć te operacje w księgach rachunkowych?
Jakie dokumenty należy sporządzić na potwierdzenie odłączenia części składowej inwestycji w obcy środek trwały?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX