Jak należy zaksięgować przekazanie do gminy wybudowanej drogi wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową?
PYTANIE
Miejski Zarząd dróg realizuje inwestycję "budowa drogi wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową". Księgowania są następujące:
Wn konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)
Ma konto 201 Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
Po zakończeniu inwestycji wartość kanalizacji deszczowej i oświetlenia przekazujemy na podstawie PT do organu stanowiącego, czyli do gminy. Natomiast drogę przyjmujemy na stan środków trwałych zapisem:
Wn konto 011 Środki trwałe
Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)
Zdarza się, że budowa kanalizacji i oświetlenia jest już zakończona, natomiast trwają prace nad budową samej drogi.
Czy można z konta 080 przekazać do gminy wyżej wymienione obiekty księgując:
Wn konto 800 Fundusz jednostki
Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje), czy jednak musimy przyjąć dokumentem OT wszystko na stan:
Wn konto 011 Środki trwałe
Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)
i dopiero na podstawie PT:
Ma konto 011 Środki trwałe
Wn konto 800 Fundusz jednostki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX