Jak należy zaksięgować przekazanie do gminy wybudowanej drogi wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 7 marca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Miejski Zarząd dróg realizuje inwestycję "budowa drogi wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową". Księgowania są następujące:

Wn konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)

Ma konto 201 Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami

Po zakończeniu inwestycji wartość kanalizacji deszczowej i oświetlenia przekazujemy na podstawie PT do organu stanowiącego, czyli do gminy. Natomiast drogę przyjmujemy na stan środków trwałych zapisem:

Wn konto 011 Środki trwałe

Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)

Zdarza się, że budowa kanalizacji i oświetlenia jest już zakończona, natomiast trwają prace nad budową samej drogi.

Czy można z konta 080 przekazać do gminy wyżej wymienione obiekty księgując:

Wn konto 800 Fundusz jednostki

Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje), czy jednak musimy przyjąć dokumentem OT wszystko na stan:

Wn konto 011 Środki trwałe

Ma konto 080 Środki trwałe w budowie (inwestycje)

i dopiero na podstawie PT:

Ma konto 011 Środki trwałe

Wn konto 800 Fundusz jednostki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX