Jak należy zaksięgować pakiety medyczne, które firma kupuje pracownikom?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 12 czerwca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma kupuje pakiety medyczne pracownikom. Koszt pakietu wynosi 50 zł, z czego 30 zł to medycyna pracy (płaci pracodawca), 9 zł jest potrącane pracownikowi z wynagrodzenia (jest to więc kwota już opodatkowana), a 11 zł dopłaca pracodawca (kwota ta staję się przychodem pracownika). Część stanowiąca medycynę pracy jest dla pracodawcy kosztem podatkowym i nie jest przychodem dla pracownika. Pozostałą część 9 zł + 11 zł "wrzucamy" w koszty przy fakturze za usługi medyczne, natomiast przy księgowaniu listy płac kwotę potrąconą z wynagrodzenia pracownika (9 zł) odejmujemy z kosztów.

Czy sposób księgowania w opisanej sytuacji jest prawidłowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX