Jak należy zaksięgować operacje związane z udzieleniem i rozliczeniem dotacji?
PYTANIE
Gmina w 2022 r. przekazała dotację stowarzyszeniu na realizację zadania publicznego na mocy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Dotacja została wykorzystana w całości i rozliczona przez stowarzyszenie w terminie (termin rozliczenia dotacji 31.08.2022 r.). We wrześniu br. wydział merytoryczny dokonał kontroli prawidłowości wydatkowania środków z otrzymanej przez stowarzyszenie dotacji. Wydatkowano 100% środków z dotacji, stwierdzono jednak wykorzystanie dotacji w nadmiernej wysokości i określono kwotę zwrotu (stowarzyszenie nie zachowało procentowego udziału dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego). Stowarzyszenie niezwłocznie zwróciło kwotę dotacji wykorzystanej w nadmiernej wysokości.
Jak prawidłowo w 2022 r. należy zaksięgować operacje związane z udzieleniem i rozliczeniem wyżej opisanej dotacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX