Jak należy zaksięgować nakłady poniesione na rozbudowę parkingu, wymianę starej kostki brukowej na nową oraz wymianę oświetlenia zewnętrznego budynku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 9 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą posiada budynek wprowadzony wraz z infrastrukturą towarzyszącą (parking, chodniki, ogrodzenie) do ewidencji środków trwałych, obecnie postanowiono o rozbudowie części magazynowej budynku, co wymusiło modernizację i rozbudowę istniejącego parkingu. Została zdjęta stara kostka, a ze względu, że była częściowo uszkodzona jak i niedostępna już w sprzedaży, cały parking starą i nową część oraz chodniki wyłożono nową kostką.

Jak zaksięgować to zdarzenie?

Wraz z rozbudową budynku wymieniono również oświetlenie zewnętrzne budynku (lampy zamontowane w ziemi wokół budynku).

Czy koszt tego oświetlenia podwyższa wartość budynku, czy należy odnieść go bezpośrednio w koszty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX