Jak należy zaksięgować nadpłatę z tytułu błędnie przekazywanego funduszu pracy za pracownika, który był zwolniony z opłacania funduszu pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Anuszewska Monika
Odpowiedzi udzielono: 6 lutego 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Po kontroli z ZUS (okres kontrolowanych dokumentów 2019 r. do 2021 r.) otrzymaliśmy 16.01.2023 r. protokół z kontroli z którego wynika, że w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych posiadamy nadpłatę z tytułu błędnie przekazywanego funduszu pracy za pracownika, który był zwolniony z opłacania funduszu pracy.

Jak należy zaksięgować ww. nadpłatę i z jaką datą, oraz czy GOPS powinien wykazać ww. nadpłatę w bilansie za 2022 r.?

Jeżeli ZUS odda ww. nadpłatę do GOPS czy należy potraktować jak dochody i oddać do Gminy przez konto 222?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX