Jak należy zaksięgować koszty wykonania muralu na budynku należącym do spółdzielni mieszkaniowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Romaniuk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 19 listopada 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Samorządowa instytucja kultury w ramach projektu "Sztuka w przestrzeni publicznej" poniosła koszty związane ze stworzeniem muralu na budynku należącym do spółdzielni mieszkaniowej. Spółdzielnia w ramach umowy użyczenia nieodpłatnie użyczyła instytucji na okres 5 lat ściany szczytowej budynku w celu namalowania wielkoformatowego malowidła "Muralu". Mural przedstawia bohatera książki, której autor pochodzi z naszego miasta. Wykonany mural ma pełnić rolę promocyjną miasta. Nie przewiduje się, ze instytucja będzie z muralu osiągać przychody. Koszt wykonania muralu to kwota znacznie przekraczająca 10 tys zł. Nabycie praw majątkowych do projektu oraz licencji to więcej niż10 tys zł.

Jak zaksięgować koszty wykonania muralu?

Czy będą to koszty bieżące, które można sfinansować z dotacji podmiotowej?

Jak zaksięgować koszty nabycia praw majątkowych, licencji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX