Jak należy zaksięgować koszty poniesione związane z usuwaniem skutków pożaru?
PYTANIE
Mamy Klub Sportowy, który w księgach jest jako inwestycja w obcym środku trwałym. Stan początkowy środka był w roku 2017. Kwota inwestycji składa się z wielu pozycji: usługi budowlane, aranżacja szatni męskiej, damskiej, zakup szafek itp. W 2023 r. był pożar w klubie. Koszty poniesione w ramach usuwania skutków pożaru: ozonowanie, przegląd instalacji, usługi remontowe, malowanie ścian, remont podłogi, remont łazienek, odtworzenie i aranżacja szatni męskiej, damskiej, (zakup szafek, ławek, aranżacja). Klub był ubezpieczony, będzie wypłacone odszkodowanie.
Jak należy zaksięgować koszty poniesione związane z usuwaniem skutków pożaru: pozostałe koszty operacyjne, aktualizacja inwestycji środka trwałego, inne?
Jak należy prawidłowo rozliczyć tą transakcje i jak powinno wyglądać księgowanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX