Jak należy zaksięgować koszty poniesione na połączenie spółki z systemami informatycznymi korporacji, do której należy?
PYTANIE
Spółka akcyjna została wykupiona przez międzynarodową korporację. Jednym z pierwszych działań wprowadzonych przez centralę było zintegrowanie spółki akcyjnej z systemami funkcjonującymi w korporacji. W celu usprawnienia przesyłu danych oraz bezpieczeństwa danych trwały prace mające na celu połączenie systemów, na których pracowała polska spółka z systemami korporacyjnymi. Do tego celu centrala zatrudniła konsultantów i specjalistów, którzy przeprowadzili ten proces. Poniosła także wydatki na pracę pracowników centrali, a następnie zafakturowała tymi kosztami spółkę akcyjną jako refakturowanie kosztów integracji IT. Z oczywistych względów jest to znaczna kwota.
Jak należy rozliczyć tę fakturę? Czy jednorazowo w koszty, czy też rozliczać w czasie przez okres 3,5 lat?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX