Jak należy zaksięgować koszt naprawy urządzenia oraz odszkodowanie wypłacone z tytułu jego awarii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 6 października 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy koszt naprawy urządzenia należy zaksięgować na konto zespołu 4, czy 7 w przypadku gdy w związku z wystąpieniem awarii danego urządzenia spowodowanej najprawdopodobniej przepięciami w sieci elektrycznej firma występuje do ubezpieczyciela, u którego ubezpiecza maszyny i urządzenia o wypłatę odszkodowania. Od momentu naprawy do uznania lub nieuznania przez ubezpieczyciela szkody mija często dużo czasu i np. faktura za naprawę zaksięgowana została w 2020 roku, a odszkodowanie i to w wartości dużo niższej przyznano w 2021 roku (uszkodzony został panel sterowania, który obecnie nie jest produkowany, a w celu umożliwienia pracy nowego panelu trzeba było wymienić sterownik, którego wartości ubezpieczyciel nie wliczył do odszkodowania).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX