Jak należy zaksięgować korektę listy płac w związku ze zwrotem przez pracownika nienależnie wypłaconej premii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 7 stycznia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak należy zaksięgować korektę LP w związku ze zwrotem przez pracownika nienależnie wypłaconej premii?

Pracownik w 2020 roku otrzymał premię w wysokości 10.000 zł brutto. W 2021 r. okazało się, że zgodnie z przepisami premia pracownikowi nie przysługiwała. W związku z czym pracownik zwrócił zgodnie z przepisami o PIT kwotę 8877,05 zł (netto 6511,05 zł oraz podatek 2366 zł). Pracodawca dokonał również korekty składek w ZUS, w wyniku której powstały nadpłaty w wysokości: - składki społeczne pracownika 245 zł; składki społeczne pracodawcy 93 zł, fundusz pracy 245; składka zdrowotna 9% 877,95 z czego 7.75%, które pomniejszało zaliczkę na podatek dochodowy 756,01 zł.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX