Jak należy zaksięgować fakturę wystawioną na firmę zapłaconą gotówką w momencie zakupu, gdzie sprzedaż została zaewidencjonowana na kasie fiskalnej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Klient XXX zakupił towar płacąc gotówką. Sprzedaż została zaewidencjonowana na kasie fiskalnej. Dodatkowo klient poprosił o fakturę na firmę.
W jaki sposób, z punktu widzenia ustawy o rachunkowości należy zaksięgować wystawioną fakturę?
Czy jeśli zapłata nastąpiła w momencie zakupu należy ująć należność na koncie Należności z dostawcami - analityka klienta XXX czy też możemy pominąć konto należności i zaksięgować od razu na koncie kasy?
Wówczas księgowanie wyglądałoby następująco: Wn konto 101 Kasa - brutto, Ma konto 700 Przychód ze sprzedaży - netto, Ma konto 222 VAT należny - VAT.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX