Jak należy zaksięgować dotację z gminy?
PYTANIE
Samorządowy Zakład Budżetowy otrzymał dotację z Gminy na zakup dwóch dmuchaw na Oczyszczalnię Ścieków w kwocie 23.200 zł (jest to kwota netto z faktury zakupu dmuchaw). Zakup ten nie dotyczy zakupu środka trwałego, ani jego modernizacji. Zgodnie z ustawą prawo budowlane, a dokładniej z jej art. 3 pkt 8 remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. W związku z powyższym za remont środka trwałego należy uznać wszystkie nakłady związane z podtrzymaniem bądź odtworzeniem wartości użytkowej środka trwałego - stanu pierwotnego, poprzez np. naprawę czy wymianę zużytych elementów, o ile nie zmienia to charakteru oraz funkcji danego środka trwałego. Oczyszczalnia Ścieków stanowi środek trwały Samorządowego Zakładu Budżetowego, gdzie dmuchawy stanowią część tego środka, bez których to Oczyszczalnia Ścieków nie spełnia swojej funkcji.
Jak zaksięgować dotację z gminy i fakturę zakupową dmuchaw?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX