Jak należy zaksięgować dotację w ramach POKL z PARP?
PYTANIE
Fundacja otrzymuje dotacje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z PARP. Na daną dotację otrzymuje zaliczkę, a później na podstawie rozliczenia otrzymuje resztę środków plus zaliczkę na kolejny okres.
Czy właściwe jest księgowanie:
1) wpływ środków na konto:
Wn konto 131 Bieżące rachunki bankowe
Ma konto 650 Rozliczenia międzyokresowe przychodów,
2) poniesione koszty:
Wn konta zespołu 5
Ma konta rozrachunkowe,
3) równoległy zapis do poniesionych kosztów w danym miesiącu:
Wn konto 650 Rozliczenia międzyokresowe przychodów
Ma konto 740?
PARP przysłał potwierdzenie salda, które ciężko uzgodnić bez księgowania przez rozrachunek.
Jak powinny być dokonywane księgowania tego typu dotacji i czy wyżej wymieniony sposób jest prawidłowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX