Jak należy zaksięgować dochody uzyskane z realizacji zadań zleconych w jednostce budżetowej?
PYTANIE
Ustawa z 20.07.2017 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw która weszła w życie 1.01.2018 r. wprowadza dwie wpłaty:
1) wpłata przy składaniu wniosku o wydanie zezwolenia na pracę sezonową (dochód ewidencjonowany w paragrafie 062),
2) wpłata za rejestrację oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi (dochód ewidencjonowany w paragrafie 069).
Natomiast zgodnie z art 90a ust 2 i 2a znowelizowanej ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy stanowi, że 50 % wpłaty stanowi dochód budżetu Powiatu, a 50 % stanowi dochód budżetu Państwa (wojewoda).
Jak należy zaksięgować na kontach księgowych jednostki budżetowej wpłaty tak, aby prawidłowo wykazać ewidencje księgową w sprawozdaniu RB-27ZZ oraz RB-N?
Dodam, że do wpłat jednostka budżetowa (Powiatowy Urząd Pracy) założy odrębny rachunek bankowy, w celu wyodrębnienia wpływów i bieżącego przekazywania tych dochodów do Powiatu, a następnie Powiat (który również posiada wyodrębniony rachunek) dokona rozdziału na dochody własne i dochody Skarbu Państwa (przekaże należną część wojewodzie).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX