Nowość Jak należy zaewidencjonować zauważony błąd w trakcie inwentaryzacji, potwierdzony protokołem?
PYTANIE
Jesteśmy jednostką budżetową, w trakcie inwentaryzacji zauważyliśmy, że na koncie 013 (umorzenie na koncie 072) i w odpowiedniej księdze inwentarzowej do tego konta są ujęte wartości niematerialne i prawne, które powinny być prowadzone na koncie 020 (nie amortyzowane, umarzane od razu w koszty). Wskazujemy tą sytuację w protokole z inwentaryzacji jako różnice pozorną z adnotacją o ujęciu składników w odpowiedniej księdze inwentarzowej i na odpowiednim koncie (wartości niematerialne i prawne podlegają weryfikacji na koniec roku, nie spisowi).
Jakie dokładnie księgowania powinny być wykonane na podstawie protokołu z inwentaryzacji?
Niestety jednostka nie posiada w polityce rachunkowości rozpisanych tak szczegółowo przypadków.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX