Nowość Jak należy zaewidencjonować zauważony błąd w trakcie inwentaryzacji, potwierdzony protokołem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ostapowicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy jednostką budżetową, w trakcie inwentaryzacji zauważyliśmy, że na koncie 013 (umorzenie na koncie 072) i w odpowiedniej księdze inwentarzowej do tego konta są ujęte wartości niematerialne i prawne, które powinny być prowadzone na koncie 020 (nie amortyzowane, umarzane od razu w koszty). Wskazujemy tą sytuację w protokole z inwentaryzacji jako różnice pozorną z adnotacją o ujęciu składników w odpowiedniej księdze inwentarzowej i na odpowiednim koncie (wartości niematerialne i prawne podlegają weryfikacji na koniec roku, nie spisowi).

Jakie dokładnie księgowania powinny być wykonane na podstawie protokołu z inwentaryzacji?

Niestety jednostka nie posiada w polityce rachunkowości rozpisanych tak szczegółowo przypadków.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX