Jak należy zaewidencjonować w księgach rachunkowych porzucony przez klienta towar?
PYTANIE
W 2019 roku spółka dokonała sprzedaży swoich towarów. W 2020 nabywca towaru skorzystał z prawa do rękojmi (zwrócił towar), ponieważ towar według niego nie był kompatybilny z oprogramowaniem, które posiada. Według producenta tego towaru oba systemy mogą być kompatybilne, nawet sprzedawca zaproponował bezpłatnie dostosowanie sprzedanego towaru do posiadanego przez nabywcę oprogramowania. Nabywca w żaden sposób nie odniósł się do propozycji. Do tej pory brak jest z nim kontaktu. Sprzedawca towaru zażądał od nabywcy odbioru zwróconego towaru na własny koszt - ten jednak towaru nie odebrał. Obecnie minął już termin na odbiór towaru (było wysłane wezwanie do klienta o odbiór towarów). Towar został przez spółkę potraktowany jako porzucony.
W jaki sposób spółka powinna zaewidencjonować ten porzucony towar w księgach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX