Jak należy zaewidencjonować w księgach rachunkowych porzucony przez klienta towar?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 24 listopada 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W 2019 roku spółka dokonała sprzedaży swoich towarów. W 2020 nabywca towaru skorzystał z prawa do rękojmi (zwrócił towar), ponieważ towar według niego nie był kompatybilny z oprogramowaniem, które posiada. Według producenta tego towaru oba systemy mogą być kompatybilne, nawet sprzedawca zaproponował bezpłatnie dostosowanie sprzedanego towaru do posiadanego przez nabywcę oprogramowania. Nabywca w żaden sposób nie odniósł się do propozycji. Do tej pory brak jest z nim kontaktu. Sprzedawca towaru zażądał od nabywcy odbioru zwróconego towaru na własny koszt - ten jednak towaru nie odebrał. Obecnie minął już termin na odbiór towaru (było wysłane wezwanie do klienta o odbiór towarów). Towar został przez spółkę potraktowany jako porzucony.

W jaki sposób spółka powinna zaewidencjonować ten porzucony towar w księgach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX