Jak należy zaewidencjonować przekazanie środków z zakładu budżetowego, który został zlikwidowany do gminy?
PYTANIE
Zakład budżetowy został zlikwidowany dnia 31.12.2023 r. Zgodnie z uchwałą należności, zobowiązania i mienie przejęła gmina. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych zakład przekazał do gminy.
Jak należy zaewidencjonować przekazanie środków w zakładzie - czy na konto Ma 130 Rachunki bankowe / Wn konto 141 Środki pieniężne w drodze?
Czy wtedy w sprawozdaniu Rb-N należy wykazać zerowy stan gotówki i depozytów oraz w sprawozdaniu Rb-30S środki pieniężne wykazać jako Środki pieniężne w drodze (w wierszu 010) czy też powinny być wykazane w inny sposób?
Tak, aby stan środków obrotowych netto był prawidłowy - było to przekazanie związane z likwidacją nie wpłata nadwyżki środków obrotowych
Czy prezentacja w bilansie jako Inne środki pieniężne będzie właściwa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX