Jak należy zaewidencjonować otrzymane odszkodowanie?
PYTANIE
Spółka z o.o. (estoński CIT, czynny podatnik VAT) posiada polisę ubezpieczenia należności. Jeden z kontrahentów, złożył wniosek o ogłoszenie upadłości. Nie spodziewamy się, żeby sam uregulował należność wynikającą z faktury sprzedaży, dlatego też zwróciliśmy się do ubezpieczyciela o wypłatę odszkodowania. Nie korzystaliśmy z ulgi za złe długi w VAT i CIT. Odszkodowanie zostało nam przyznane i wypłacone w wysokości 90% należności.
Jak ująć wypłatę odszkodowania?
Czy powinniśmy zaksięgować je bezpośrednio w przychody finansowe?
Co z rozrachunkiem z klientem?
Czy powinniśmy rozliczyć 90% należności, ze względu na otrzymane odszkodowanie, czy cała należność na rozrachunku z klientem powinna "wisieć" jako nierozliczona?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX