Jak należy wyksięgować zaniechaną inwestycję?
PYTANIE
Instytucja kultury planowała inwestycję, która miała zostać sfinansowana ze środków europejskich Regionalnego Programu Operacyjnego. Składanie wniosków o dofinansowanie odbywało się w 2016 r. W ramach wydatków kwalifikowalnych potrzebnych do złożenia wniosku o dofinansowanie wydatkowano środki na studium wykonalności oraz projekt budowlany (18 tys. netto). Wydatek sfinansowano ze środków własnych. Koszty projektu budowlanego oraz studium wykonalności w roku 2016 zaksięgowano na konto Środki trwałe w budowie. W roku 2017 po zakończeniu procedury formalnej oceny wniosków, z Instytucji Zarządzającej otrzymaliśmy informację, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie jednak nie otrzymamy dofinansowania z braku środków.
Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji z zaksięgowanymi na koncie Środki trwałe w budowie poniesionymi nakładami na planowaną inwestycję?
Czy możemy je przeksięgować w ciężar kosztów zespołu "4"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX