Jak należy wyksięgować środek trwały zakupiony przez spółkę, który jej odebrano w związku z informacją, że pochodził on z kradzieży?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 26 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zakupiliśmy w maju 2017 r. minikoparkę. Firma sprzedająca wystawiła fakturę VAT, za którą zapłaciliśmy przelewem. Fakturę wprowadziliśmy do ksiąg rachunkowych jako środek trwały. Po upływie 1 miesiąca tj. w czerwcu 2017 r. okazało się, że nabyty środek trwały pochodzi z kradzieży. Właściciel minikoparki przy udziale policji odebrał sprzęt. Sprawa w toku gdyż jesteśmy którymś z kolei kupującym. Zakupiliśmy minikoparkę w dobrej wierze, nie mając świadomości że pochodzi z kradzieży.

Jak w tej sytuacji spółka powinna przeprowadzić operacje księgowe przez jakie konta?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX