Jak należy wyksięgować środek trwały zakupiony przez spółkę, który jej odebrano w związku z informacją, że pochodził on z kradzieży?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 26 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zakupiliśmy w maju 2017 r. minikoparkę. Firma sprzedająca wystawiła fakturę VAT, za którą zapłaciliśmy przelewem. Fakturę wprowadziliśmy do ksiąg rachunkowych jako środek trwały. Po upływie 1 miesiąca tj. w czerwcu 2017 r. okazało się, że nabyty środek trwały pochodzi z kradzieży. Właściciel minikoparki przy udziale policji odebrał sprzęt. Sprawa w toku gdyż jesteśmy którymś z kolei kupującym. Zakupiliśmy minikoparkę w dobrej wierze, nie mając świadomości że pochodzi z kradzieży.
Jak w tej sytuacji spółka powinna przeprowadzić operacje księgowe przez jakie konta?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX