Jak należy uregulować kwestię podatku VAT po likwidacji zakładu budżetowego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 20 lipca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W bilansie zlikwidowanego zakładu budżetowego widnieje pozycja w pasywach w zobowiązaniach krótkoterminowych - pozostałe zobowiązania VAT do rozliczenia w przyszłych okresach. Gmina i Miasto zleciły obsługę finansowo-księgową zlikwidowanego zakładu spółce z o.o. ze 100% udziałem Gminy i Miasta. Spółka zajęła się windykacją należności oraz spłatą zobowiązań, w których w łącznej kwocie w bilansie widnieje wspomniany VAT.
Zlikwidowany zakład budżetowy został wyrejestrowany jako podatnik VAT i nie generuje żadnych przychodów, więc nie może już odliczyć VAT do rozliczenia w przyszłych okresach.
Jak należy uregulować kwestię tegoż podatku VAT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX