Jak należy uregulować kwestię podatku VAT po likwidacji zakładu budżetowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 20 lipca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W bilansie zlikwidowanego zakładu budżetowego widnieje pozycja w pasywach w zobowiązaniach krótkoterminowych - pozostałe zobowiązania VAT do rozliczenia w przyszłych okresach. Gmina i Miasto zleciły obsługę finansowo-księgową zlikwidowanego zakładu spółce z o.o. ze 100% udziałem Gminy i Miasta. Spółka zajęła się windykacją należności oraz spłatą zobowiązań, w których w łącznej kwocie w bilansie widnieje wspomniany VAT.

Zlikwidowany zakład budżetowy został wyrejestrowany jako podatnik VAT i nie generuje żadnych przychodów, więc nie może już odliczyć VAT do rozliczenia w przyszłych okresach.

Jak należy uregulować kwestię tegoż podatku VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX