Jak należy ująć w sprawozdaniu finansowym koszty odprawy w związku z likwidacją spółki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 5 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Z dniem 31.03.2017 r. nastąpiła likwidacja spółki z o.o. Bilans zamknięcia spółki w związku z tym został sporządzony na 30.03.2017 r. tj. na dzień poprzedzający dzień postawienia jednostki w stan likwidacji lub ogłoszenia upadłości.

1) Dnia 31.03.2017 r. została podjęta decyzja o wypłacie odprawy dla Prezesa zarządu.

Czy koszty tej odprawy powinny zostać ujęte w sprawozdaniu finansowym sporządzonym na dzień 30.03.2017 r., np. w formie rezerwy?

2) Dnia 31.03.2017 r. została podjęta uchwała o podniesieniu kapitału zakładowego spółki.

Czy ta informacja w jakimś zakresie powinna zostać ujawniona w sprawozdaniu finansowym sporządzanym na dzień 30.03.2017 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX