Jak należy ująć w księgach wykupione urządzenie z leasingu?
PYTANIE
W listopadzie spółka wykupiła z leasingu operacyjnego podatkowo urządzenie za 100 zł, które pół roku wcześniej było ulepszone za kwotę 30.000 zł i to ulepszenie zostało wprowadzone do ewidencji środków trwałych jako inwestycja w obcym środku trwałym. Standardowo spółka spisuje jednorazowo w koszty środki trwałe do 10.000 zł. Wiadomo, że w grudniu lub w styczniu wykupione urządzenie będzie znów ulepszone za kwotę ok. 10.000 zł.
Jak ująć wykupione urządzenie - w koszty czy środki trwałe?
Co z dokonanym wcześniej ulepszeniem?
Czy je zlikwidować i doliczyć do wartości środka trwałego?
Jeśli tak, to jaką wartość - netto (po uwzględnieniu umorzenia) czy szykiem rozwartym osobno brutto osobno umorzenie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX