Jak należy ująć w księgach środek trwały otrzymany w wyniku reklamacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 21 marca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Posiadamy na majątku środek trwały (przesiewacz) o wartości 131.000 zł (90.000 zł zakupiony środek trwały + 41.000 zł pozostałe koszty) i jest amortyzowany. Zakupiono nowy przesiewacz, w miejsce tego amortyzowanego (reklamacja) za kwotę 139.000 zł. Otrzymano fakturę korektę na reklamowany przesiewacz na 90.000 zł.

Jakim dokumentem zdjąć z majątku oddany środek trwały? Co z umorzeniem (konto 070) reklamowanego przesiewacza? Co zrobić z kosztami montażu pierwotnego środka trwałego w kwocie 41.000 zł (Wn 010)? Czy można je doliczyć do nowego zakupionego przesiewacza? Czy zakupiony środek trwały na 139.000 zł może mieć ten sam numer inwentarzowy co ten reklamowany (korekta faktury)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX