Jak należy ująć w księgach rachunkowych pracodawcy składki opłacane na ubezpieczenie grupowe pracownika przebywającego na dłuższym zwolnieniu lekarskim, jeżeli koszt składek zostanie zwrócony po powrocie do pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 29 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Chętni pracownicy naszej jednostki posiadają dodatkowe ubezpieczenie grupowe. Składka na to ubezpieczenie potrącana jest z wynagrodzenia. Jedna z zatrudnionych osób przebywa na dłuższym zwolnieniu lekarskim. Składkę na wspomniane ubezpieczenie opłacamy z rachunku bankowego jednostki.
Jak prawidłowo ująć takie zdarzenie w księgach, skoro pracownik nie otrzymuje wynagrodzenia, a składka na ubezpieczenie jest przez nas regulowana?
Pracownik zobowiązał się zwrócić koszty opłacanych przez nas składek po powrocie do pracy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX